dilluns, 3 de juliol del 2017

Sabem què ens fem? (17)




Abans de pensar i construir una solució al problema arrel, és molt convenient revisar la lògica de les relacions causa-efecte i veure si es poden explicar amb coherència les deduccions que portin a cada una de les premisses i conclusions trobades o exposades en els conflictes particulars o específics.
Com en els diagrames descrits en els comentaris anteriors, la forma de llegir el diagrama, o en l'argot de TOC, l'arbre és enunciar: Si "Frase en la cua de la fletxa" Aleshores "Frase en la punta de la fletxa". A vegades, dues frases -o més- s'ajunten par arribar a una sola en la punta de la fletxa. Sovint es representa amb una elipse que ajunta les fletxes corresponents. En aquest cas, la forma de llegir-ho és similar:  Si "Frase en la cua de la fletxa" I "Frase en la cua de la fletxa" i... Aleshores "Frase en la punta de la fletxa"

És molt difícil adjuntar o escriure un diagrama que pot ser molt gran en un comentari de tipus blog. Per això, he pensat posar en cada casella un número davant per donar un cert ordre, i així si avui només hi ha una petita part, poder-se seguir en les properes entrades mitjançant els números. També vull fer notar que els números no són correlatius sinó que van de 10 en 10. És a dir, si la primera casella comença amb 10, la propera pot començar en 20. Això permet que si en revisions posteriors, s'ha de modificar el diagrama, bé per clarificar-lo o afegir possibles conceptes addicionals, no haver de renumerar-lo tot.

En aquest cas la primera part de l' arbre de la situació o realitat actual (ARA), i que correspondria a la part del conflicte arrel i que siyuarem abaix del diagrama, seria: 


Seguiré la construcció d'aquest ARA en les properes entrades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada