dilluns, 27 de gener del 2014

Principis de la Teoria de les Limitacions (4)

La importància de la mesura en el rendiment de les organitzacions

Suposem una empresa que fabrica totxanes. Bàsicament té un departament que compra la terra i els altres materials necessaris. Després té un àrea de cocció amb un gran forn. Aquest és molt costós d'engegar una vegada s'ha aturat. I també tenim un departament de vendes i distribució.

En general, mesurem el rendiment dels departaments veient quina despesa té cada un -en funció de la gent, dels recursos i de les despeses operatives- El que es persegueix és que amb la despesa realitzada hi hagi la màxima producció possible.

En el cas de la nostra empresa, la despesa en l'àrea del forn és molt més alta que en les altres. Per tant, cal que es facin totes les totxanes possibles i que el forn no pari quasi mai. Ara bé, en aquest escenari, què passaria si es produeix una caiguda de les vendes significativa, ja sigui puntual o llarga en el temps?

Tenint en compte aquesta manera d'avaluar el rendiment, seguiríem produint totxanes, però alhora estaríem generant un inventari enorme que, fins i tot, podria posar en risc la viabilitat de l'empresa.

Cal trobar un mètode d'avaluació que permeti valorar el rendiment de tot el sistema i no de cada una de les àrees de l'empresa.



Principios de la Teoría de las Limitaciones (4)

La importancia de la medición en el rendimiento de las organizaciones.

Supongamos una empresa que fabrica ladrillos. Basicamente tiene un departamento que compra la tierra y otros materiales necesarios. Después tiene el área de cocción con un gran horno. Este es muy costoso de poner en marcha una vez se ha parado. Y también tenemos un departamento de ventas y distribución.

En general, medimos el rendimiento de los departamentos viendo que gasto tiene cada uno -en función de la gente, recursos y gastos operativos- Lo que se persigue es la máxima producción posible de ladrillos con el gasto realizado.

En el caso de nuestra empresa, el gasto en en el área del horno es mucho más alto que en las otras. Por tanto, es necesario que se hagan todos los ladrillos posibles y que el horno no pare casi nunca. Ahora bién, en este escenario ¿que pasaría si se produce una caída de las ventas significativa, ya sea puntal o de larga duración?

Teniendo en cuenta esta manera de evaluar el rendimiento, seguiríamos produciendo ladrillos, pero a la vez estaríamos generando un inventario enorme que, incluso, podría poner en riesgo la viabilidad de la misma empresa.

Es necesario encontrar un método de evaluación que permita valorar el rendimiento de todo el sistema y no de cada una de las áreas de la empresa.



Principles of Theory of Constraints (4)

The significance of performance calculation in organizations.

Let us suppose there is a company that produces bricks. Basically it has a department that purchases clay and other materials. Also it has a baking area with a huge kiln. This is very expensive to start up once it has been stopped for any reason. It also has a sales and distribution department.

Normally, we measure the performance of departments based on the expenses of each one (according to the people involved, the resources and operative expenses). What it is intended to achieve is that the maxium possible production is obtained, with the expenses made.

In our company's case, the expenses involved in the klin area are much higher than the others. Therefore it's necessary to produce as many bricks as possible and never shut down the klin. However, in this scenario, what could happen if there was a significant fall in sales ocasionally or for 
 a long time?

According to the method of evaluation  described before, we would follow making bricks, but at the same time, the company would be generating a huge amount of inventory, that could even threaten  the viability of the company itself.

It's necessary to find an evaluation method that provides for measuring the system's performance as a whole, instead of each department.

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