Un
70% de les empreses actuals estan limitades pel mercat. Això significa que si
l’organització ha tingut més comandes, hi ha capacitat en la cadena de
subministrament per complir-les. Si no hi ha prou potencials clients a la vista, hem d’aprofundir més enllà de la formació de vendes, publicitat i
programes de promoció. Un màrqueting exitós
hauria de portar més possibles clients al nostre camp, i millor si queden atrets o enganxats als nostres aparadors, botigues, productes. Per què no hi ha més clients en el nostre mercat atrets pels
nostres crides?
Fins
i tot, per aquelles empreses que actualment tenen prou comandes, pensem quan
fàcil és per als competidors copiar o superar la tecnologia d’avui dia.
Per
què tantes empreses tenen una limitació de mercat?
La
visió en la compartimentació té a les empreses tan enfocades cap el seu
interior que moltes empreses estan malbaratant perspectives reals. Expliquem-ho, la majoria de les empreses s’enfoquen
en les característiques dels seus productes fins al punt que estan cegues
respecte a allò que realment importa als
clients en els seus diversos mercats.
Examinen tots els costos i esforços implicats en enginyeria, producció,
i en fer arribar el producte al mercat. Assignen costos indirectes per totes les
despeses generals dels departaments per descobrir un preu “just” pel seu producte. Per al
proveïdor, un preu “just” passa a ser la suma dels costos reals i dels
assignats, més un marge de benefici raonable. Aquesta percepció de valor basada
en el cost passa a estar immersa en estrictes polítiques de fixació de preus, i en la formació que se li dona al
personal de vendes.
Però
a menys que ens trobem en una situació de monopoli, la percepció de valor que
compta al menys igual que la del proveïdor és la del client. Aquesta percepció
de valor està basada en els problemes que el producte o servei ajuda a superar
en el seu entorn i en els beneficis resultants d’aquestes solucions. Quan més
grans són els problemes que el producte soluciona, més gran és la percepció de
valor.
Aquestes diferents percepcions fan que en molts casos el client potencial no valora prou el producte que se li ofereix i converteix el "mercat" en la Limitació externa de l'empresa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada