dilluns, 11 de juny del 2018

Homenatje aniversari mort de Goldratt

Avui 11 de juny fa 7 anys de la mort d'Eli Goldratt. En el seu moment ja vaig fer un personal, senzill però sentit obituari. Avui he pensat compartir el seu record amb el que seguiu aquest bloc. En aquesta vida, a vegades tenim la sort de conèixer algunes persones que semblen ser fars de llum dins de la foscor. Persones que t'empenyen a anar més lluny. Persones que t'indueixen a fer-te preguntes, a millorar, a ser millors.
Poques persones com Goldratt m'han impactant tant i m'han fet sentir la aventura de voler anar més lluny. De fet, la majoria dels projectes personals que he intentat fer, tots són deutors d'alguna manera de la seva saviesa i aportació de coneixement científic, lògic i innovador.
Una de les seves últimes aportacions va ser el discurs que us adjunto aquí mateix. I com deixeble seu, també em permeto adjuntar després una certa adaptació meva del seu discurs, per si pot ajudar a algú, sigui quan sigui.

 Eli. Goldratt

"Somric i començo a comptar amb els meus dits,
Un, la gent és bona.
Dos, qualsevol conflicte es pot eliminar.
Tres, tota situació, tant se val com sembli de
complexa inicialment, és extremadament simple.
Quatre, tota situació es pot millorar significativament;
fins i tot, ni el cel és el límit.
Cinc, tota persona pot arribar a tenir una vida plena.
Sis, Sempre hi ha una solució: guanyar - guanyar.
Hauria de seguir comptant?” 
 

Màrius Calvet
Davant dels problemes i situacions adverses, fora bo
recordar que:
Tothom té potencial per millorar
La creativitat és una característica inherent nostra
El coneixement sempre és ampliable
Sempre podem anar més lluny
Tots podem cercar i arribar a una vida equilibrada
Junts podem superar límits que semblen inabordables
Ens hi posem?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada