dilluns, 15 de juny del 2015

Ensenyar a pensar (1)

Sir Enrnest Rutherford, president de la Real Societat Britànica i Premi Nobel de Química el 1908, explicava la següent Història:

Fa algun temps, vaig rebre la trucada d'un col·lega. Estava a punt de posar un zero a un estudiant per la resposta que havia donat en un problema de física, malgrat que l'alumne afirmava amb rotunditat que la seva resposta era absolutament correcta. Professors i estudiants van demanar un arbitratge imparcial i em van escollir a mi.
Vaig llegir la pregunta de l'exàmen i deia:
"Demostri cóm és possible determinar l'alçada d'un edifici amb l'ajuda d'un baròmetre".
L'estudiant havia contestat:
"Porti el baròmetre al terrat de l'edifici, lligui-li una corda molt llarga. Despengi'l fins la base de l'edifici, marqui i mesuri la distància de la corda. La longitud de la corda és igual a la longitud de l'edifici".
Realment, l'estudiant havia plantejat un seriós problema amb la seva resolució de l'exercici, per que havia contestat a la pregunta completa i correctament, encara que no de forma convencional.
Continuarà......




Enseñar a pensar (1)

Sir Ernest Rutherford, presidente de la Real Sociedad británica y Premio Nobel de Química en 1908, explicaba la siguiente historia:

Hace algún tiempo, recibí la llamada de un colega. Estaba a punto de poner un cero a un estudiante por que la respuesta que había dado en un problema de física, a pesar que el alumno afirmaba con rotundidad que su respuesta era absolutamente correcta. Profesores y estudiantes pidieron un arbitraje imparcial y me escogieron a mi.
Leí la pregunta del examen y decía:
"Demuestre cómo es posible determinar la altura de un edificio con la ayuda de un barómetro".
El estudiante había respondido:
"Lleve el barómetro a la azotea del edificio. átele una cuerda muy larga- Descuelguelo hasta la base del edificio, marque y mida la distancia de la cuerda. La longitud de la cuerda es igual a la longitud del edificio".
Realmente, el estudiante había planteado un serio problema con su respuesta al ejercicio, porque había contestado a la pregunta completa y correctamente, aunque no de manera convencional.
Continuará......




Teaching to think (1)

Sir Ernest Rutherford, president of the British Royal Society and Nobel Prize for Chemistry in 1908, explained the following story:

Some time ago, I received a call from a colleague. He was abouit it to graded a student with a zero for the answer that he had given in a Physics test, although the student stated categorically that his answer was absolutely correct. Professorts and students agreed to request arbitration from someone impartial and I was chosen.
I read the test question which said:
"Demonstrate how to determine the height of a building with the help of a barometer".
The student had answered:
"Take the barometer up to the roof terrace of the building, then tie it to a very long rope. Hang it down until it reaches the base of the building, mark the rope and measure it. The length of the rope is equal to the length of building".
Really, the student had raised a serious problem with his solution to the exercise, because he had answered the question ina completely correct way.
To be continue....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada