dilluns, 6 d’abril del 2015

Tècniques de Pensament Lateral (3)


Tots aquests temes dels que parlem, depenen de la forma en que nosaltres considerem la intel·ligència i el pensament. La definició que farem servir aquí és la següent: Pensar és l'habilitat operativa amb la que la intel·ligència actúa sobre l'experiència, per a un propòsit. Una analogia per veure ben clares les diferències entre aquests conceptes, podria ser la del cotxe i el conductor. El  cotxe pot tenir una bona caixa, un motor molt potent i una bona suspensió, però l'habilitat del conductor és una cosa diferent. A la vegada, unes prestacions més elevades del cotxe poden requerir, per treure-li més profit, una major habilitat, però en cap cas la potència del cotxe assegura l'habilitat del conductor. Podem considerar que l'enginyeria del cotxe correspon a la intel·ligència i l'habilitat del conductor correspon a l'habilitat operativa de pensar. Com observem també freqüentment, un cotxe sense gaires prestacions pot ser portat per un conductor molt . Per tant, una altra conseqüència d'això és que no necessariament la gent intel.ligent és gent que pensa . De fet  aquesta gent pot necessitar tant ó més, practicar les habilitats de pensar que els altresLa raó d'això és el que s'anomena la trampa de la intel.ligència. Hi han molts components en ella i alguns els veurem més endavant.




Técnicas de Pensamiento Lateral (3)

Todos estos temas de los que hablamos, dependen de la forma en que nosotros consideramos la inteligencia y el pensamiento. La definición que haremos servir aquí es la siguiente: Pensar es la habilidad operativa con la que la inteligencia actúa sobre la experiencia, para un propósito. Una analogía para ver bien claras las diferencias entre estos conceptos, podría ser la del coche y el conductor. El  coche puede tener una buena caja de cambios, un motor muy potente y una buena suspensión, pero la habilidad del conductor es una cosa diferente. A la vez, unas prestaciones más elevadas del coche pueden requerir, para sacarle más provecho, una mayor habilidad, pero en ningún caso la potencia del coche asegura la habilidad del conductor. Podemos considerar que la ingeniería del coche corresponde a la inteligencia y la habilidad del conductor corresponde a la habilidad operativa de pensar. Como observamos también frecuentemente, un coche sin muchas prestaciones puede ser llevado por un conductor muy bueno. Por tanto, otra consecuencia de esto es que no necesariamente la gente inteligente es gente que piensa bien. De hecho esta gente puede necesitar tanto ó más, practicar las habilidades de pensar que los demás. La razón de esto es lo que se llama la trampa de la inteligencia. Hay muchos componentes en ella y algunos los veremos más adelante.




Techniques of Lateral Thinking (3)

All of these issues we talk about depend on the way in which we consider the intelligence and thought. The definition that we use here is: Thinking is the operative ability with the intelligence acts on experience, for a purpose. A good analogy to see clearly the differences between these concepts could be the car and driver. The car may have a good case, a very powerful engine and a good suspension, but the skill of the driver is somewhat different. At the same time, a higher performance of car could need, to get more profit, more skills, but in any case the power of the car ensures the ability of the driver. We could consider that the engineering of the car corresponds to the intelligence and the skill of the driver corresponds to the ability of operational thinking. As also observed frequently a car without much performance can be brought to a very good driver. Therefore, another consequence of this is that intelligent people is not necessary good thinkers. In fact, these people could need as much practice thinking skills than others. The reason for this is called the trap of intelligence. There are many components in it and some will see later.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada