dilluns, 25 de novembre del 2013

Bases del Pensament Lateral (8)

La setmana passada proposava dues idees per utilitzar el mètode del trampolí.
La primera era: Els cotxes haurien de tenir les rodes quadrades.
La segona era: Els cotxes haurien de poder aparcar gratis en els centres de les ciutats.

Respecte a la primera us poso una llista de reflexions sobre cotxes i rodes:
Una càmera interior a pressió normal i una exterior a baixa pressió donarien més adherència, que és el que tindríem amb rodes quadrades.
Dissenys diferents per les rodes normals i les de vehicles pesats.
Cotxes que es poguessin aixecar fins una posició semivertical per estalviar espai d'aparcament.
Pneumàtics amb geometria variable o capacitat d'inflat variable.
Pneumàtics segmentats per reduir problemes de punxades o rebentament..

Respecte a la segona, encara que avui els parquímetres permeten posar tarifes diferents, la idea era que els cotxes no haurien de limitar el seu temps d'aparcament. Això va portar a que tothom podria aparcar gratis el temps que volgués, sempre que deixés les llums enceses. Això portaria a un sistema d'autolimitació.

Fixeu-vos que utilitzem la idea de moviment o salt entre una idea i una nova possible situació o concepte.




Bases del Pensamiento Lateral (8)

La semana pasada propuse dos ideas para utilizar el método del trampolín.
La primera era: Los coches deberían tener las ruedas cuadradas.
La segunda era: Los coches deberían poder aparcar gratis en los centros de ciudades

Respecto a la primera os pongo una lista de reflexiones sobre coches y ruedas:
Una cámara interior a presión normal y una exterior a baja presión darían más aderencia, que es lo que tendríamos con ruedas cuadradas.
Diseños diferentes para las ruedas normales y las de los vehículos pesados.
Coches que se pudieran levantar hasta una posición semivertical para ahorrar espacio de aparcamiento.
Neumáticos con geometría variable o capacidad de inflado variable.
Neumàticos segmentados para reducir problemas de pinchazos o reventones.

Respecto a la segunda, aunque hoy en dia, los parquímetros permiten poner diferentes tarifas, la idea era que los coches no deberían tener limitado el tiempo de estacionamiento. Esto condujo a que todo el mundo podría aparcar gratis, siempre que dejara las luces encendidas. Esto llevaría a un sistema de autolimitación.

Fijaros que utilizamos la idea de movimiento o salto entre una idea y una nueva posible ituación o concepto.




Bases of Lateral Thinking (8)

Last week I proposed two ieas for using the trampoline method.
The first was: Cars should have square wheels.
The second was: It should be possible to park cars free in town centers.

Regarding the first one, I submit a list of reflections about cars and wheels.
An inner tube with normal pressure and outer tyre with low pressure would provide better adherence which is what we would have with square wheels.
Different designsfor normal tyres and heavy-duty vehicles.
Cars which can be raised up into a semivertical position to save parking space.
Tyres with variable geometry or variable inflation capacity.
Segmented tyres to reduce problems of flat or burst tyres.

Regarding the second, although nowadays, parkingmeters provide for different prices, the idea was that  parking time should not limited. Consequently, everyone could park free for as long as they wished, provided that they left the lights on. That would constitute a self limiting system.

Note that we use the idea of movement or jump, between an idea and a possible new situation or concept.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada