dilluns, 11 de novembre del 2013

Bases del Pensament Lateral (6)

La setmana passada us vaig proposar dues associacions a l'atzar:
Capgrossos i manca de mestres a les escoles.
Semàfors i cigarretes.
Com a exemple escric una associació de les moltes possibles per a cada cas:

Els caps grossos tenen cua. Els mestres no. En la pràctica podríem dir que no tenen assistents. Si en tinguessin, els assistents podrien  aprendre més ràpidament dels professors i les escoles podrien tenir molt aviat dos professor més.
En el cas dels semàfors i les cigarretes, els semàfors són senyals d'alerta. podríem posar una marca vermella  en les cigarretes a un centímetre del final per recordar-li al fumador que s'està apropant a la zona més nociva i que pot deixar la cigarreta.

Aquest mètode té sentit  perque, en general, pensem basant-nos en una percepció normal (la via rutinària). La paraula i les associacions a l'atzar ens permeten deixar la via rutinària i generar noves perspectives



Bases del Pensamiento Lateral (6)
La semana pasada os propuse dos asociaciones al azar:
Renacuajos y falta de maestros en las escuelas.
Semáforos y cigarrillos.
Como ejemplo escribo una asociación de muchas posibles para cada caso.

Los renacuajos tienen cola. Los maestros no. En la páctica podríamos decir que no tienen asistentes. Si los tuvieran, podrían aprender rápidamente de los profesores y las escuelas podrían tener muy temprano dos profesores más.
En el caso de los semáforos y los cigarrillos, los semáforos son señales de alerta. Podríamos poner una marca roja en los cigarrillos a 1 centímetro del final para recordar al fumador que se está aproximando a la zona más nociva y que puede dejar o tirar el cigarrillo.

Este método tiene sentido porque, en general, pensamos basandonos en una percepción normal. (la vía rutinaria) La palabra y las asociaciones al azar nos permiten dejar la vía principal y generar nuevas perspectivas.



Bases of Lateral Thinking (6)
Last week I proposed two random relationships:
Tadpoles and lack of teachers in schools.
Traffic lights and cigarettes.
In each case I write one of all possible associations as an example.

Tadpoles have tails. Teachers do not. In practice, we can say teachers have no assistants. If they had, the assistants could learn quickly from the teachers and the schools could very soon have two teachers more.
In the case of traffic lights and cigarettes, traffic lights are a warning signal. We can put a red line on cigarettes at one centimeter from the end to remind the smoker that he/she is approaching the danger zone and can leave the cigarette.

This method  has sense because in general we think in a normal way of perception (the routine way)
The word and the random relationships  enable us to leave the normal way and generate new perspectives.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada