dilluns, 10 de maig del 2021

Diccionari Sistèmic (107) RELACIÓ ENTRE AUTORITAT I RESPONSABILITAT

En les conductes personals dins de les organitzacions sovint ens trobem que a cadascú se li assigna unes tasques, uns projectes o unes funcions, i això comporta que es fa responsable  de dur-ho a terme i de fer-ho bé.

A la vegada, és molt freqüent que les normes internes de la corporació, organització o empresa, originin situacions on el responsable d'una funció o tasca determinada es trobi que no té l'autoritat formal per fer el que calgui fer. Aquestes situacions generen molt freqüentment problemes i són una de les causes o "motors" de desharmonia dins de les organitzacions.

La solució és alinear correctament responsabilitat i autoritat, prenent cada situació amb aquest tipus de conflicte com una oportunitat per establir una correcta alineació entre les dues funcions.

Un exemple típic és quan un responsable d'una tasca necessita l'autorització d'un càrrec superior, i davant d'una situació d'emergència no pot aconseguir contactar amb ell i es troba en una situació de conflicte. Si pren la decisió pel seu compte, pot ser que se l'amonesti i si no la pres pot ser que la tercera part de l'emergència (El client per exemple) pot patir una forta conseqüència negativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada