dilluns, 26 de gener del 2015

Un procés de millora contínua

Tot directiu està immers en una gran quantitat de problemes, o en el que alguns en poden dir oportunitats. Tots tendim a concentrar-nos en prendre les accions correctores que sabem cóm prendre. No ens concentrem necessàriament en els problemes que hem de corregir i en les accions que es necessiten per corregir-los. Per tant, si un procés de millora contínua ha de ser efectiu, primer de tot, hem de saber "Què canviar".
Dit d'una altra manera, la primera habilitat que ha de tenir un directiu és la capacitat de saber trobar els problemes centrals, aquells problemes que, una vegada corregits, tindran un gran impacte, en lloc d'anar saltant d'un problema trivial a un altre, confonent-nos pensant que estem fent bé la nostra feina.
Però, una vegada hem identificat un problema central, hem de ser curosos en no caure en la trampa de pensar en "Cóm canviar". Primer hem de clarificar, i per a nosaltres mateixos, "A què volem canviar". Si no ho fem així, la identificació del problema central ens pot portar al caos.
Una vegada sabem quina és la solució, i només aleshores, ens podem encarar amb la qüestió més complicada de "Cóm provocar el canvi".




Un proceso de mejora continua.

Todo directivo está inmerso en una gran cantidad de problemas, o en lo que algunos llaman oportunidades. Todos tendemos a concentrarnos en tomar las decisiones que sabemos tomar. No nos concentramos  necesariamente en los problemas que hemos de corregir y en las acciones que se necesitan para corregirlos. Por tanto, si un proceso de mejora continua ha de ser efectivo, primero de todo, hemos de saber "Qué cambiar".
Dicho de otra manera, la primera habilidad que ha de tener un directivo es la capacidad de saber encontrar los problemas centrales, aquellos problemas que, una vez resueltos, tendrán un gran impacto, en lugar de ir saltando de un problema trivial a otro, pensando confundidos que estamos haciendo bien nuestro trabajo. Pero, una vez hemos identificado un problema central, hemos de ser cuidadosos en no caer en la trampa de pensar en "Cómo cambiar". Primero hemos de clarificar, y para nosotros mismos, "A qué queremos cambiar". Si no lo hacermos así, la identificación del problema central nos puede llevar al caos.
Una vez sabemos cual es la solución, y sólo entonces, nos podemos enfrentar con el reto más difícil de "Cómo provocar el cambio".




A process of ongoing improvement

Every manager is overwhelmed with problems, or as some would call it opportunities. We all tend to concentrate on taking corrective actions that we know to take, not necessarily concentrating on the problems we should correct and the actions needed to correct those problems. Thus, if a process of ongoing improvement is to be effective, we must first of all find "What to Change".
In other words, the first ability that we must require from a manager is the ability to pinpoint the core problems, those problems that, once corrected, will have a major impact, rather than drifting from one small problem to another, fooling ourselves into thinking that we are doing our job. But once a core problem has been identified, we should be careful not to fall into the trap of immediately struggling with the question of "How to cause the change". We musy first clarify to ourselves "To what to change to".  Otherwise the identification of core problems will only lead to chaos.
Once the solution is known, and only then,  are we facing to most difficult question of "How to cause the change".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada