dilluns, 10 de novembre del 2014

Avaluació del rendiment individual en les organitzacions (5)

Considerem tota una fàbrica com la unitat local a mesurar. A nivell de fàbrica, quins són els resultats finals de les desviacions del primer tipus, "no fer el que s'ha de fer?" La resposta és evident: El resultat serà que no lliurarem a temps. Quina és la mesura adequada pels errors en els lliuraments?
Sembla raonable que tinguem en compte, d'alguna manera, el número de dies en que s'ha retardat la comanda. Un retard d'un dia en una comanda no es pot tractar de la mateixa forma que un retard d'un mes.
Una forma lògica de mesurar els retards en les dates requerides de lliurament és la següent: per cada comanda retardada hauríem de multiplicar el valor en euros del seu preu de venda pel número de dies que s'està retardant la comanda. Si sumem les multiplicacions de totes les comandes retardades tindrem una bona mesura de la magnitud de la desviació de la fàbrica respecte a la seva obligació de lliurar les comandes a temps. No és estrany que la unitat resulti ser euros/dia, on els euros reflecteixen els preus de venda i els dies reflecteixen els períodes de retard de les comandes.

Ho continuarem en la propera entrada.



Evaluación del rendimiento individual en las organizaciones (5)

Consideremos toda una fábrica como la unidad local a medir. a nivel de fábrica, ¿Cuáles son los resultados finales de las desviaciones del primer tipo "No hacer lo que se ha de hacer"? La respuesta es evidente: El resultado será que no entregaremos a tiempo. ¿Cuál es la medida adecuada para los fallos de entrega? Parece razonable que tengamos en cuenta, de alguna manera, el número de días en que se ha retrasado el pedido. Un retraso de un día en un pedido no se puede tratar de la misma forma que un retraso de un mes.
Una forma lógica de medir los retrasos en las fechas requeridas de entrega es la siguiente: Por cada pedido retrasado deberíamos multiplicar el valor en euros de su precio de venta por el número de días que se está retrasando el pedido. Si sumamos las multiplicaciones de todos los pedidos retrasados, tendremos una buena medida de la magnitud de la desviación de la fábrica respecto a su obligación de entregar los pedidos a tiempo. No es extraño que la unidad resulte ser euros /día, donde los euros refejan los precios de venta y los días reflejan los períodos de retraso en los pedidos.

Lo continuaremos en la próxima entrada.




Evaluation of individual performance in the organizations (5)

Let's start by considering the entire plant as the local unit whose execution we wish to measure. On the plant level, what are the end results of deviations of the first type "not doing what was supposed to be done"? The answer is obvious: The result will be not shipping on time. What is a proper measure for missed shipments? It stands to reason that we should take somehow into account the number of days by which the order is already late. Missing an order by one simple day can not be treated in the same way as missing the same order by a whole month.
A logical way to measure missed due-dates is the following: for each past-due order we should multiply the euro amount of its selling value by the number of days the order is already late.  Summing the multiplications for all late orders will give us a fair measure of the magnitude of the plant deviation from its obligation to ship orders on time. Not too surprisingly, the unit of measure comes out to be euros/day, where the euros reflect the selling prices and the days reflect the periods by which the orders are late.

We will continue with this in the next post.

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