dilluns, 18 de gener del 2021

Diccionari Sistèmic (91) QUALITAT TOTAL

La Qualitat Total és un concepte que també s'anomena d'altres maneres: Gestió de la Qualitat Total (TQM, pel nom anglès de Total Quality Management) o Excel·lència en la Gestió o Excel·lència empresarial entre d'altres. El concepte de Qualitat Total implica una activitat de tipus científic. sistemàtica i duta a terme per tota l'organització, mitjançant la que l'empresa es deu als seus clients a través dels seus productes i serveis.

La Qualitat Total és un pas més en la conscienciació de la importància de fer bé les coses. A partir de les primeres dècades del segle XX, s'estableixen procediments per controlar les desviacions en els processos productius (Shewhart i Deming) Anys després, el propi Deming desenvolupà més profundament les seves primeres aportacions i estableix noves bases per una qualitat total (Teoria del Coneixement Profund) 

Tots aquests moviments porten a diferents models d'avaluació que tot i ser semblants difereixen en la seva formulació i algunes de les seves aplicacions segons la cultura empresarial del país o comunitat en qüestió. Així a Europa està molt estés el model EFQM (European Foundation Quality Management) i els models ISO (International Standard Organization), mentre que a EUA es prefereix el model Malcom Baldrige i a Centre i Latinoamèrica s'utilitza el model Iberoamericà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada