dilluns, 29 de novembre del 2021

Diccionari Sistèmic (136) TÈCNICA DE LES 4 E

Fins avui mateix, en tots els cursos de Màrqueting que es fan, una de les tècniques bàsiques que es proposen d'entrada és la de les 4 Ps ( Producte, Preu, Punt de venda, Promoció) Aquesta tècnica la va introduir Jerome McCarthy el 1960. Tot i que els conceptes bàsics segueixen tenint validesa, els canvis en els hàbits dels clients així com la possibilitat d'arribar a qualsevol client sigui on sigui, han actualitzat aquesta tècnica. Una de les actualitzacions d'aquests conceptes més interessants és la tècnica de les 4 Es.

Els 4 conceptes d'enfocament són:

Experiència: És un concepte més ampli que Producte.El client demana quelcom més que un producte, busca tota una experiència que comença abans de comprar i acaba després d'haver comprat. Cal buscar la millor experiència en cada fase de manera que el client s'emporti una vivència única.

Intercanvi (Exchange): Actualitza el concepte de Preu. Ara el preu no és només diner, pot ser temps o autorització per la utilització de dades personals, etcètera. Es pot dir que ara hi ha un intercanvi entre proveïdor i client.

Omnipresència (Everywhere): Amplia el concepte de Punt de venda. Avui en dia, podem vendre per molts canals diferents -Internet ens porta a tot arreu- i podem vendre a qualsevol lloc del món on pensem que pugui haver un potencial client.

Evangelització: Amplia el terme Promoció. Es tracta d'aconseguir que cada client es converteixi en un ambaixador del producte o servei que ha comprat. Es tracta d'atraure als consumidors sense ser molestos o invasius, de forma que el nou client vingui voluntàriament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada