El Clima Laboral és l'ambient de treball que perceben els membres d'una organització. Es veu afectat de forma positiva o negativa per multitud de factors com poden ser l'èxit en les vendes, els resultats de l'empresa, la seguretat en el treball, l'estabilitat en la contractació de feina, les oportunitats de formació i promoció, l'esperit de treball en equip, la forma i transparència en la comunicació externa i interna, la forma de prendre decisions i resoldre conflictes dins de l'organització, l'alineació entre tots els nivells de responsabilitat en l'empresa i d'altres.
Actualment, moltes empreses utilitzen diferents metodologies per avaluar el seu clima laboral. Algunes reglamentacions o normes estatals fan que sigui quasi obligatori. En empreses molt petites, això passa a ser més difícil d'avaluar. Sempre es poden fer avaluacions personals, o adaptades a la realitat de cadascú.
Per al conjunt d'empreses petites, l'enquesta dirigida als professionals, de l'Observatori ètic-social, promocionat per l'Institut Internacional de Desenvolupament Organitzacional, (IIDO) pot ser una eina senzilla però valuosa per a petites i mitjanes empreses que vulguin avaluar el clima laboral.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada